Poniższe zadania należy traktować jako powtórkę z języka programowania. Wykonanie tych zadań doskonali umiejętność kontrolowania formy wyprowadzania danych na ekran oraz umiejętność posługiwania się tablicami. Wykonanie tych zdań nie stanowi podstawy do podwyższenia oceny z przedmiotu "Metody Numeryczne". Jednak jest ono dość pomocne, zwłaszcza dla studentów zainteresowanych wykonaniem zaawansowanych ćwiczeń w ramach wspomnianego przedmiotu.
Zadanie 2
Napisać program wczytujący z klawiatury macierz typu 4x4 i obliczający wartość sumy wyrazów na jej głównej przekątnej.
Zadanie 3
Napisać program wczytujący z klawiatury macierz typu 4x4 i wyświetlający tę macierz na ekranie monitora wg wzoru: pierwsza linijka wydruku - pierwszy wiersz macierzy , druga linijka wydruku - drugi wiersz macierzy itd. Każda wyprowadzana liczba powinna zajmować pole o szerokości 15 znaków.